Max Heyder

ist verfügbar. ✅

Freiberuflich, Freelance Lead Game Artist & Art Director 2D&3D, Max Heyder Art aka. Golden Skull

Abschluss: Bachelor of Arts, HTW Berlin

Berlin, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Unity Engine
2D&3D Game Art
C#-Programmierung
Game Development
Game Prototyping
Game Asset Creation
3D Game Art
2D Game Art
Adobe Photoshop
Modo
Autodesk 3ds Max
Substance Designer
Substance Painter
Quixel
Unity 3D
Prototyping
Digital Prototyping

Werdegang

Berufserfahrung von Max Heyder

  • Bis heute 12 Jahre und 5 Monate, seit Jan. 2012

    Freelance Lead Game Artist & Art Director 2D&3D

    Max Heyder Art aka. Golden Skull

    Freelance Game Artist seit 2012.

  • 8 Monate, Sep. 2020 - Apr. 2021

    Lead Game Artist

    Wargaming.net

    Administrative: Recruitment Management (Headcount Planning, Art Tests, Interviews) Outsourcing Management (Resource Planning, Correspondence), Art Producing (Pre-Pro Planning, Roadmaps etc.) Art&Creative Directing: Agile Prototyping, Research, World&Story Design, Vision&Style Definition Team Lead: Dailies, 1on1s, Performance Monitoring&Review Art Production: 2D Concept Art (Photoshop, Procreate), UI Design, 3D Asset Creation (Maya, Blender), Substance

  • 2 Jahre und 1 Monat, Jan. 2018 - Jan. 2020

    Lead Game Artist

    TreasureHunt

    2D & 3D Assets for Mobile Games

  • 1 Jahr, Jan. 2019 - Dez. 2019

    Art Director

    Hordes.io

    Art Direction for the Game Hordes.io

  • 2 Jahre und 8 Monate, Jan. 2015 - Aug. 2017

    Lead Game Artist

    2 Awesome Studio

    Alle Grafiken im Spiel lagen in meiner Verantwortung, ausgeschlossen sind Charakter und Storyillustrationen, sowie das GUI. Mir wurde die Stilfindung, Konzipierung, Planung und Umsetzung des gesamten Ingame Styles anvertraut, sowie die Koordinierung der anderen Freiberuflichen Artists im Team.

  • 5 Monate, Okt. 2016 - Feb. 2017

    Unity Tech Artist - Freelance

    zoobe message entertainment GmbH

  • 5 Monate, März 2013 - Juli 2013

    3D Environment Art Intern

    Visual Dart, Seoul-Südkorea

    Intern in the 3D Environment Art Department. Experiences: Modelling, Texturing, Casual Style, Realistic Style, Polish, Zbrush, Retopo, Render to Texture

Ausbildung von Max Heyder

  • 5 Jahre und 1 Monat, Okt. 2009 - Okt. 2014

    Game Design

    HTW Berlin

    Game Art & Development, Project Management, Game Prototyping

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Spanisch

    Grundlagen

  • Französisch

    Grundlagen

  • Portugiesisch

    Gut

Interessen

Yoga
Bouldern
Wandern
Fahrradfahren
Game Jams

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z