Roman Frank

Selbstständig, Entrepreneur in Residence, Bitkraft Holding

Berlin, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

eSports
Gaming
Startups
Team Leading
Agiles Projektmanagement
SCRUM
Game Production
Mobile Games
Financing
Business Development

Werdegang

Berufserfahrung von Roman Frank

  • Bis heute 7 Jahre und 9 Monate, seit Sep. 2016

    CEO

    Runtime GmbH

  • Bis heute 8 Jahre und 9 Monate, seit Sep. 2015

    Entrepreneur in Residence

    Bitkraft Holding

    Helping to setup several new companies in the eSports sector

  • Bis heute 10 Jahre und 4 Monate, seit Feb. 2014

    Advisor

    TreasureHunt

    Advising start-ups in the media/gaming field on funding, product strategy and company structuring

  • Bis heute 11 Jahre und 8 Monate, seit Okt. 2012

    Fachdozent Game Production/Project Management

    S4G School for Games GmbH

    Responsible for teaching game design, game art and game programming students project management skills with focus on SCRUM at the school4games Berlin.

  • Bis heute 13 Jahre und 5 Monate, seit Jan. 2011

    Founder & CEO

    NEWTRACKS

  • 1 Jahr und 7 Monate, März 2014 - Sep. 2015

    COO

    Happy Tuesday

    -> Helping to set up companies team structure as well as production of several game projects. -> Acquisition of new projects and managing communication with different business partners. -> Keeping an eye on the companies cash flow. -> Bouncing ideas with the CEO on how to develop the companies future.

  • 4 Monate, Okt. 2010 - Jan. 2011

    Producer

    Producer für den mit UDK entwickelten Tactical Team Shooter "Dusters"

  • 7 Monate, März 2010 - Sep. 2010

    Producer

    Producer für Social Game

  • 5 Monate, Okt. 2009 - Feb. 2010

    Producer

    Producer für das Spiel Avalanche - Alpine Arcade Action

  • 6 Monate, Aug. 2008 - Jan. 2009

    PHP Developer

    SAE-Institute Byron Bay Australia

    Entwicklung eines Webportals zur Verwaltung der Administrativen Campus Tätigkeiten

  • 2 Monate, Juni 2002 - Juli 2002

    Trainee

    ACV - Airport Consulting Vienna

    Market Research am Flughafen Orlando, USA

Ausbildung von Roman Frank

  • 2 Jahre, Okt. 2009 - Sep. 2011

    Games Production

    Games Academy Berlin

    Ausbildung zum Games Producer

  • 4 Jahre und 1 Monat, Sep. 2005 - Sep. 2009

    Computer Science

    Fachhochschule ICS, Österreich

    Diplomarbeit: ADIGA - Adapted dynamic in-Game-Advertising

Sprachen

  • Deutsch

    -

  • Englisch

    -

Interessen

Entrepreneurship
Startups
Kraftsport
Kettlebells
Laufen
Literatur
Philosophie
MMORPGs

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z