Alexander Raphelt

Angestellt, Art Director, Social Point

Barcelona, Spanien

Fähigkeiten und Kenntnisse

Art Direction
Creative Direction
Strategic Planning
2D Art
Kreativität
Design
Illustration
Produktdesign
Props
Characterdesign
Creaturedesign
Kraftfahrzeug-Design
Worlddesign
Storyboards
Concept Art
Environment Art
Matte Painting
Marketing Illustration
Game Development
Asset Management
Outsourcing Management
HR Management
Unity
Unreal
UI Technologien
User Interface Design
KPI-Entwicklung
Visual Storytelling
Employer Branding
Produktmanagement
Prozessoptimierung
Game Design
Research
Knowledge Transfer

Werdegang

Berufserfahrung von Alexander Raphelt

  • Bis heute 7 Jahre und 9 Monate, seit Sep. 2016

    Art Director

    Social Point

    Art Director of 2D, UI and UX, Illustration. Working with a team of +60 artists, creating state-of-the-art mobile games.

  • 3 Jahre und 5 Monate, Mai 2013 - Sep. 2016

    Head of Art

    Innogames GmbH
  • 4 Jahre und 1 Monat, Sep. 2012 - Sep. 2016

    Fachbereichsleitung Game Graphics

    S4G School for Games

    Leitung des Fachbereich "Online Game Graphics" der School 4 Games GmbH

  • 4 Jahre und 8 Monate, Feb. 2012 - Sep. 2016

    Dozent Concept-Art

    Macromedia Akademie

  • 9 Jahre und 10 Monate, Dez. 2006 - Sep. 2016

    Dozent für Concept Art

    Games Academy

  • 5 Jahre und 8 Monate, 2011 - Aug. 2016

    Concept Art Lecturer

    S4G School for Games

    Schaffung des VoD Workshops "Digital Painting for the Entertainment-Industry"

  • 1 Jahr, Feb. 2015 - Jan. 2016

    Innovation Manager

    InnoGames GmbH

    Creative-Direction and Management of InnoGames Innovations and Ideation-Dpt. - Forging a positive "falilure-culture" - Exploring and developing new and enhanced ways of UX/UI; Game-Loops, Monetization; Art-Styles and optimal engine-usage. - Pioneering in new methods for rapid-prototyping in Unity - Strategic Consulting to C-Level, including business plan & Games-strategy development. - Pioneering in long-term future-trends-studies (5years+ min.)

  • 3 Jahre und 10 Monate, Juli 2009 - Apr. 2013

    Art Director

    Flow Studios

    Art Director of Flow Studios.

  • 4 Jahre und 1 Monat, Jan. 2008 - 2012

    Dozent

    Comicademy

  • 2 Jahre, Sep. 2007 - Aug. 2009

    Product Designer

    Lautsprecher Teufel GmbH
  • 1 Jahr und 1 Monat, Aug. 2007 - Aug. 2008

    Dozent für Design/ iDays

    Qantm Institute

  • 11 Monate, Sep. 2006 - Juli 2007

    2D/3D Designer

    Gameforge AG

Ausbildung von Alexander Raphelt

  • 1 Jahr und 2 Monate, Juli 2005 - Aug. 2006

    Games Art&Animation

    Games Academy

    Gamedesign Concept Design 2D und 3D

  • 2002 - 2005

    Design

    Fachhochschule Lette-Verein, FB Grafikdesign

    Klassisches Printdesign, DTP, Produktdesign, Illustration

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Spanisch

    Muttersprache

Interessen

Digital Art
Kunst
Design
Zeichnen
Concept Art
Comic
Meditation

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z