David Bulczak

Angestellt, Software Engineer, Rivers and Wine Studios

Köln, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Computer Graphics
Softwareentwicklung
Graphics
Unity
Unreal Engine 4
Spieleentwicklung
Multimedia
OpenGL
C/C++
C++
Andorid
Software Developement
Mathematik
Game Programming
Qt
OpenCV
Boost
OpenCL
CUDA
Java
Linux
Engineering

Werdegang

Berufserfahrung von David Bulczak

  • Bis heute 5 Jahre und 5 Monate, seit Feb. 2019

    Software Engineer

    Rivers and Wine Studios

  • Bis heute 11 Jahre und 6 Monate, seit Jan. 2013

    Mixing & Mastering Engineer

    Freiberuflich

    Nebenberuflich nehme ich gerne Mixing und Mastering Aufträge an. Musiker die Ihre Musik auf ein anderes Level bringen möchten, können sich gerne bei mir melden.

  • 1 Jahr und 4 Monate, Nov. 2018 - Feb. 2020

    Software Engineer

    Extality

    - End-to-end software development in Unity and Unreal Engine - Release/delivery of multiple Virtual Reality, Augmented Reality and Mixed Reality apps for clients (Marketing, AEC, BMI) on modern platforms (e.g. Magic Leap, ARKit, ARCore) - Internal projects - Project Management - Software prototyping - Modularization of our software stacks - Development of coding conventions

  • 4 Jahre und 3 Monate, Aug. 2014 - Okt. 2018

    Wissenschaftlicher Mitarbeiter & Doktorand

    Lehrstuhl für Computergraphik und Multimediasysteme (Universität Siegen)

    - I've been part of a collaborative research project in the field of Time-of-Flight camera sensors. - Joined the DFG Research Training Group 1564. - The development of physically correct and efficient simulations of Time-of-Flight cameras that capture sensor errors correctly by utilizing Computer Graphics rendering techniques - The development of scenarios, scenes and data that allows the evaluation and comparison of Time-of-Flight related algorithms

  • 1 Jahr und 8 Monate, Jan. 2013 - Aug. 2014

    Softwareentwickler

    LOKISA Smart Energy GmbH

    I've been part of a team that developed a Smart Energy Manager that has been used in photovoltaic systems. My role included - Low-level control software development in C++ on Raspberry Pi, pironex piA models and similar single-board computers - Development of corresponding libraries - Customizing the underlying Linux system - Implementation of 3D rendering tools for internal planing purposes - Scrum-like workflows

  • 3 Monate, Okt. 2012 - Dez. 2012

    Wissenschaftliche Hilfskraft

    Computer Graphics Group, RWTH Aachen

    Entwicklung von Software-Komponenten eines Frameworks für Gesichtsanimationen. Erstellung und Verarbeitung einer Gesichtsanimations-Datenbank.

Ausbildung von David Bulczak

  • 7 Jahre und 1 Monat, Okt. 2005 - Okt. 2012

    Informatik

    RWTH Aachen

    Computer Graphics & Multimedia, Mathematik

Sprachen

  • Deutsch

    Fließend

  • Polnisch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Französisch

    Grundlagen

Interessen

Musik machen
Musik hören
Film
Tontechnik
Kosmologie
Astrologie
Schach
Mathematik

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z