Thomas Wollenzin
Angestellt, Lead Software Engineer (C/C++) - CRYENGINE, Crytek GmbH
Rinteln, Deutschland
Werdegang
Berufserfahrung von Thomas Wollenzin
Took over responsibility of leading the audio and network programmer teams of CRYENGINE. This involves among general employee responsibilities also technical topics such as frequent update meetings or task scheduling and roadmap planning.
Thomas worked on and supported a number of games among those the Crysis series and their conversions, Warface, Ryse and Homefront 2. In general he is supporting all internal and external projects with either technology trainings or direct code support. Being Crytek's Lead Audio Software Engineer Thomas is responsible for CRYENGINE's abstracted audio solution that he engineered. Additionally, he's leading a team of audio programmers that contribute to the overall audio production pipeline of CRYENGINE.
1 Jahr und 11 Monate, Sep. 2007 - Juli 2009
Programmer
Selbstständig
Programmierer für verschiedene Aufgaben im Zusammenhang mit der Produktion eines Computerspieles. Z.B.: Gamplay, GUI, Sound, Tools! Sound: XACT3, XAudio2 Sprachen: C / C++ / C# Aufgrund eines mehrjährigen Aufenthaltes in den USA und den damit verbundenen hervorragenden Englischkenntnissen, Beratertätigkeiten bei Übersetzungen.
6 Jahre und 3 Monate, Mai 1999 - Juli 2005
1. LFZ Mechaniker Tornado
Luftwaffe
Tornado Aircraft Technician in Jagel Germany and on Holloman AFB, New Mexico, USA
2 Jahre und 1 Monat, Mai 1997 - Mai 1999
Fernmelder Waffensystem HAWK
Luftwaffe
3 Jahre und 6 Monate, Sep. 1993 - Feb. 1997
Elektroinstallateur
Elektro Engel
Lehrling
Sprachen
Deutsch
Muttersprache
Englisch
Fließend
Russisch
Grundlagen